Začiatok spolupráce

Klient ma ohľadom SEO spolupráce oslovil približne v polovici februára 2020. Mal čerstvo prerobenú webstránku, bol tesne pred začiatkom svojej hlavnej sezóny a na jeho web v tom období prichádzalo v priemere 33 užívateľov za mesiac. Samozrejme, išlo o celkom špecifickú službu, ktorú mesačne nevyhľadávajú tisícky ľudí na Slovensku, no aj tak jeho potenciál na slovenskom trhu nebol takmer vôbec využitý. Pozrite si moju SEO case study, ako sa mi počas roka 2020 podarilo zvýšiť návštevnosť, konverzie a pozície webstránky cistime-fasady.sk.

Pre klienta bolo najdôležitejšie kľúčové slovo „čistenie fasád“. Je celkom bežné, že ma klienti oslovujú s požiadavkou, aby sa pre jedno určité kľúčové slovo dostali čo najskôr na prvú stranu vyhľadávaní na Google. V takýchto prípadoch sa však snažím klientovi poskytnúť komplexnejší pohľad na SEO. Totižto, od začiatku spolupráce mi je jasné, ktoré kľúčové slová sú pre klienta prioritou a počas celého priebehu spolupráce sa prioritne zameriavam práve na ne. No ak sa už raz klient rozhodne investovať svoj čas i financie do SEO, bola by škoda nevyužiť aj širší potenciál jeho webstránky.

V tomto prípade som sa napríklad snažila klientovi vysvetliť, že jeho cieľová skupina – primárne majitelia rodinných domov na Slovensku – nemusí ani len tušiť, že niečo ako čistenie fasád existuje, a preto to ani nebude na Google vyhľadávať. Namiesto toho môžu mať majitelia pocit, že ich jedinou možnosťou je fasádu domu zrenovovať, resp. premaľovať. A práve v momente, keď budú vyhľadávať na Google informácie k renovácii či maľbe fasád, je tu priestor, aby ich oslovil práve on so svojou službou a ukázal im, že existuje aj iná, lacnejšia a efektívnejšia možnosť.

Nárast návštevnosti

Našťastie, klient s dôverou nechal všetko v mojich rukách a vyplatilo sa! Na modrom grafe môžete vidieť narastajúci počet užívateľov, ktorí v priebehu roka 2020 prichádzali na klientovu webstránku cistime-fasady.sk prostredníctvom neplatených pozícií na Google. Oranžový graf zobrazuje počet užívateľov na webstránke za rovnaké obdobie predchádzajúceho roka 2019. Vďaka grafu je teda jasne vidieť, že nárast počtu užívateľov na webstránke nebol vôbec spôsobený iba sezónnosťou.

seo case study 2020

Od polovice februára 2020, kedy naša spolupráca začala, až do konca roka 2020 sa mi podarilo zvýšiť návštevnosť webstránky prostredníctvom neplatených pozícií na Google až o 487,60% oproti rovnakému obdobiu v roku 2019. Na grafe je tiež jasne vidieť to, že pri práci na SEO sa výsledky nedostavia ihneď. Od začiatku spolupráce až do polovice mája 2020, teda presne 3 mesiace, bol nárast veľmi mierny. Nuž a potom, v polovici mája 2020 sa to rozbehlo už naplno! Ak by som brala do úvahy iba toto obdobie (15.5.2020 – 31.12.2020), nárast užívateľov oproti rovnakému obdobiu v roku 2019 by bol až 613,28%!

SEO CASE STUDY 2020: V roku 2019 prichádzalo na webstránku v priemere 33 užívateľov za mesiac. V roku 2020 to už bolo v priemere 186 užívateľov za mesiac.

S KK marketing pracujem už viac ako 6 mesiacov. Za tento čas som nemal so spoločnosťou žiadne problémy ani komplikácie a naša spolupráca bola na vysokej úrovni. Budúcnosť a rast môjho webu som odovzdal do rúk spoločnosti  KK marketing, ktorá ma svojou perfektnou prácou dostala na popredné miesta na internete. Spoluprácu s touto spoločnosťou odporúčam aj pre korektný a priateľský prístup.  

Martin Válek, Valmax s.r.o.

Nárast konverzií

Nuž, pozície kľúčových slov a nárast návštevnosti nie sú jedinou metrikou, ktorá klienta zaujíma. Dôležité je tiež to, či mu to prináša aj nárast konverzií. Pri službách je vyhodnocovanie konverzií náročnejšie, než pri e-shope. V tomto prípade sme si za konverziu zvolili návštevu podstránky „Kontakt“. Nie je to úplne smerodajný údaj, keďže klient má kontakt na seba uvedený napríklad aj v hlavičke webstránky, ale nevadí! Ak sa pozrieme čisto iba na návštevy podstránky „Kontakt“, medziročný nárast bol aj v tomto smere – až o 127,54%.

Vývoj pozícií

V tejto časti som pre ukážku vybrala päť najdôležitejších kľúčových z pohľadu toho, koľko užívateľov vďaka nim prichádza na webstránku.

Čistenie fasád – z 18. pozície na 1. pozíciu:

seo case study 2020

Čistenie fasády od lastovičiek – zo žiadnej pozície na 1. pozíciu:

seo case study 2020

Čistenie fasády cena – zo 44. pozície na 3. pozíciu:

seo case study 2020

Maľovanie fasády cena – zo žiadnej pozície na 1. pozíciu:

optimalizácia pre vyhľadávače

Biela fasáda domu – zo žiadnej pozície na 2. pozíciu:

seo

Zaujali vás výsledky tejto SEO case study?

Kontaktujte ma, ak potrebujete…:

  • …zlepšiť neplatené pozície určitých kľúčových slov vo výsledkoch vyhľadávania na Google.
  • …zvýšiť návštevnosť svojej webstránky.
  • …zvýšiť svoje konverzie.