Bez najmenších pochýb dôležitá, no zároveň dlhá a nie celkom jednoduchá. Tak by som ja opísala cestu, ktorá vedie za úspešným SEO. A vlastne, čo je SEO? Search Engine Optimization či po slovensky Optimalizácia pre vyhľadávače – takúto poučku nájdete azda kdekoľvek. No ja vám nechcem vravieť poučky, ani zložito vysvetľovať princípy a mechanizmy. Práve naopak, chcem vám ukázať, prečo môže byť pre vás SEO cesta dôležitá a zároveň, aká môže byť zaujímavá a vzrušujúca, ak sa na ňu pozriete inak.

Chcete nájsť akúkoľvek informáciu, službu alebo produkt. Čo urobíte ako prvé?

Začíname od úplného začiatku. Ak práve potrebujete získať akúkoľvek informáciu, objednať si službu či kúpiť si konkrétny produkt, s najvyššou pravdepodobnosťou prídete ako prvé na Google. Zadáte si dopyt do vyhľadávania, prejdete si prvú stranu výsledkov a kliknete na tie, ktoré vám ponúkli relevantnú odpoveď na to, čo práve hľadáte. Je vám to povedomé? Nuž a rovnako sa správajú aj vaši potenciálni zákazníci. A tak, ak chcete rozširovať skupinku svojich potenciálnych zákazníkov, musia vás vedieť bez problémov nájsť. Kde? No predsa na Googli.

Predstavte si, že na svojom webe predávate napríklad detské hračky. Takmer každý, kto na Googli vyhľadáva hračky, detské hračky alebo hračky pre deti, je váš potenciálni zákazník. No rovnako môže byť vašim potenciálnym zákazníkom napríklad aj užívateľ, ktorý vyhľadáva darčeky pre deti, tip na darček pre chlapca či darček pre 3 ročné dievčatko. A ak sa mu práve váš web zobrazí na prvej strane s výsledkami, potom máte vysokú šancu, že si na vás klikne a možno aj čo-to nakúpi.

Chcem, aby ma moji potenciálni zákazníci našli. Čo môžem pre to urobiť?

Tak a teraz si pravdepodobne kladiete otázku, ako teda docieliť, aby ste sa svojmu potenciálnemu zákazníkovi na tej prvej strane ukázali. Prvou možnosťou je Google Ads – platená reklama na Googli. Tej sa môžem podrobnejšie povenovať v ďalších článkoch, no zatiaľ je pre vás dôležité vedieť toto: Platená reklama na Googli funguje tak, že platíte Googlu za to, aby vás zobrazoval vo výsledkoch vyhľadávania na tie kľúčové slová, ktoré si sami zvolíte.

Ak si teda užívateľ zadá do Googlu napríklad „detské hračky“, zobrazí sa mu vaša reklama. A ak si na ňu klikne, Google vám za to stiahne peniaze z vašej karty.

Tak teda, čo je SEO?

Nuž a tu sa dostávame k pointe toho, čo vlastne SEO je. SEO vám totižto zabezpečí, aby ste Googlu nemuseli platiť za každé jedno kliknutie. Ak sa totižto vydáte na SEO cestu, postupne, krôčik po krôčiku, môžete docieliť to, že ak si váš potenciálny zákazník vyhľadá na Googli kľúčové slovo, ktoré je relevantné tomu, čo ponúkate, nájde vás na vytúženej prvej strane s výsledkami, na takzvanej neplatenej (alebo tiež organickej) pozícii. A tak, vďaka SEO, aj keď si na váš web klikne denne 1000 ľudí cez Google, nebudete za to platiť ani jeden cent 😊.

Tento článok, samozrejme, bol len akýmsi úvodom do celej SEO problematiky. Pevne verím, že vám pomohol lepšie pochopiť, prečo je SEO dôležité a aká je jeho výhoda oproti Google Ads. Veľa otázok však určite zostalo nezodpovedaných. Ak vás zaujíma napríklad to, ako SEO funguje alebo koľko vlastne stojí, dozviete sa to v ďalších článkoch.